KOŁO NAUKOWE MARKETING 5.0
Podstawowe informacje
Nasz team
Opiekun koła
dr Ewelina Tomaszewska e.tomaszewska[at]pb.edu.pl
Zarząd Koła
Przewodniczący: Łukasz Baniel 85681[at]student.pb.edu.pl
Wiceprzewodnicząca: Gabriela Piotrowska gabpiotrowska[at]gmail.com
Sekretarz: Adrian Dąbrowski 83138[at]student.pb.edu.pl
Koło Naukowe jest podzielone na 5 zespołów
Zespół ds. Nauki, koordynator Wiktoria Krakowska
Zespół ds. Social Media, koordynator Filip Wróblewski
Zespół ds. Promocji, koordynator Wiktoria Gorzoch
Zespół ds. Rozwoju i współpracy, koordynator Krzysztof Mudź
Zespół ds. Rekrutacji, koordynator Michał Opanowski
O nas
Koło Naukowe Marketing 5.0 zostało założone z inicjatywy studentów w maju 2023 roku na Wydziale Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej.
Celem koła jest popularyzacja zagadnień związanych z marketingiem, eksploracja najnowszych trendów i technologii wykorzystywanych w marketingu internetowym, a także rozwijanie umiejętności i podnoszenie kwalifikacji członków koła w obszarze digital marketingu.
Jesteśmy otwartą społecznością, która skupia się nie tylko na poszerzaniu horyzontów akademickich, ale także na tworzeniu przestrzeni do nauki marketingu, inspirujących dyskusji, wymiany pomysłów oraz doświadczeń. Poprzez organizację warsztatów, seminariów, spotkań z przedstawicielami działów marketingu oraz prowadzenie projektów badawczych, rozwijamy nasze zainteresowania i pasję do marketingu.
Zapraszamy aktywnych studentów zainteresowanych marketingiem internetowym do współpracy z nami!
Kontakt
e-mail: kn.marketing5.0 [at] gmail.com
Oficjalny profil na Facebooku Koła Naukowego Marketing 5.0
MARKETING 5.0 | Koło Naukowe PB (@kn_marketing5.0) • Zdjęcia i filmy na Instagramie
Działalność koła
EVENT ECOMMERCE.PL 2.0 W WARSZAWIE
W dniu 14 marca 2024 r. członkowie KN Marketing 5.0: Natalia Turowska, Paulina Chodorowska, Krystian Łukaszewicz, Filip Wróblewski, Adrian Dąbrowski oraz Mateusz Krajewski uczestniczyli w renomowanej, branżowej konferencji ECOMMERCE.PL 2.0 w Warszawie. Studenci zaangażowali się także w organizację tego eventu.
Tematem przewodnim konferencji były: „Błędy, które popełniamy w E-commerce. Historie prawdziwe”. Udział w tym wydarzeniu stanowił doskonałą okazję do wysłuchania trudnych doświadczeń, które napotkali na swojej drodze właściciele sklepów i praktycy e-commerce, zanim odnieśli ogromny sukces. Agenda eventu obfitowała w prelekcje na temat skutecznych praktyk i narzędzi wspierających e-commerce oraz premierę Sembot 3.0 – narzędzia opartego na AI do automatyzacji i optymalizacji efektywności kampanii reklamowych. Członkowie koła, poprzez zaangażowanie w organizację i uczestnictwo w wydarzeniu, poszerzyli swoją wiedzę na temat prowadzenia sklepu internetowego, a także mieli okazję do networkingu.
DZIEŃ OTWARTY POLITECHNIKI BIAŁOSTOCKIEJ
13 marca 2024 r. członkowie KN Marketing 5.0 uczestniczyli w Dniu Otwartym Politechniki Białostockiej i zaprezentowali swoją działalność oraz dotychczasowe osiągnięcia na stoisku na Wydziale Inżynierii Zarządzania. Goście mieli okazję porozmawiać o aktywności naukowej z członkami koła, a także wziąć udział w przygotowanych konkursach z atrakcyjnymi nagrodami.
UDZIAŁ CZŁONKÓW KOŁA W MIĘDZYNARODOWYM PROJEKCIE GAME IT AWAY!
W dniach 26-28 lutego 2024 r. trzech członków koła: Adrian Dąbrowski, Norbert Gąsiewski oraz Wojciech Kalbarczyk uczestniczyło w I edycji warsztatów w ramach międzynarodowego projektu pn. „Game it Away! – Entrepreneurship Education through Game Design & Maker-Centred Learning!”. Wspólnie z opiekun koła dr Eweliną Tomaszewską, członkiem zespołu projektowego, wkroczyli w świat projektowania gier. Uczestnicy trzydniowych warsztatów testowali opracowany program szkoleniowy, którego celem jest rozwój kompetencji z zakresu przedsiębiorczości. Podczas warsztatów, stali się projektantami gier planszowych, stworzyli własny prototyp gry, który przetestowali i zaprezentowali na forum grupy. Dzięki różnorodnym ćwiczeniom studenci rozwinęli swoje umiejętności interpersonalne i technikę prezentacji, zdobyli również umiejętności z zakresu analizy finansowej, przydatne w biznesie.
AUDYCJA W RADIU AKADERA
W grudniu 2023 roku Gabriela Piotrowska oraz Łukasz Baniel, członkowie KN Marketing 5.0 wraz z opiekunem koła dr Eweliną Tomaszewską wzięli udział w rozmowie na temat specjalności marketing internetowy w biznesie. Podczas spotkania, studenci zaprezentowali także koło naukowe oraz przedstawili plany na przyszłość, zachęcając wszystkich zainteresowanych marketingiem do dołączenia do KN Marketing 5.0. Audycja jest dostępna w na profilu Radia Akadera w serwisie Mixcloud.
AKCJA CHARYTATYWNA – ,,ZOSTAŃ MIKOŁAJEM I PODARUJ PREZENT”
Grudzień był pełen pozytywnych działań koła. Członkowie KN Marketing 5.0 dołączyli do wydziałowej akcji ,,Zostań Mikołajem i Podaruj Prezent”, która miała na celu zebranie funduszy oraz upominków dla dzieci z Oddziału Onkologii i Hematologii UDSK w Białymstoku. Dnia 19 grudnia członkinie koła Angelika Ławreszuk i Natalia Taranta odwiedziły szpital, aby wspólnie ze współorganizatorami akcji wręczyć dzieciom zebrane prezenty.
EUD – WARSZTATY DLA NAJMŁODSZYCH
W dniu 16 grudnia 2023 roku Julia Owsiejko, Adrian Dąbrowski oraz Mateusz Brzózka, członkowie KN Marketing 5.0, włączyli się w pracę grupową podczas wykładu prowadzonego przez dr Ewelinę Tomaszewską na Ekonomicznym Uniwersytecie Dziecięcym. Tworzenie własnego logo firmy, czy opracowywanie strategii reklamowych odbywało się z udziałem członków KN Marketing 5.0. Studenci nie tylko inspirowali dzieci do kreatywnej pracy, ale również zaskoczyli swoimi świątecznymi strojami, rozdając cukierki i podtrzymując świąteczną atmosferę.
SZKOLENIE KÓŁ NAUKOWYCH WIZ
15 grudnia 2023 r. członkowie KN Marketing 5.0 Gabriela Piotrowska, Filip Wróblewski oraz Adrian Dąbrowski wzięli udział w szkoleniu dedykowanym członkom kół naukowych w ramach „Politechnicznej Sieci Via Carpatia im. Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego”. Warsztaty dotyczyły budowania zespołu, technik negocjacji oraz komunikacji interpersonalnej. Szkolenie poprowadził Pan Tomasz Stypułkowski – prezes Instytutu Innowacji i Technologii Politechniki Białostockiej.
WARSZTATY NAUKOWO-BADAWCZE I WSPÓŁPRACA Z AKADEMIĄ SUPRASKĄ
W dniach 11-13 grudnia 2023 roku, studenci z Koła Naukowego Marketing 5.0 oraz Koła Naukowego OBIEŻYŚWIAT pod opieką dr Eweliny Tomaszewskiej oraz dr. Romualda Ziółkowskiego, uczestniczyli w wyjeździe naukowym do ośrodka szkoleniowego i oświatowego Akademia Supraska w Supraślu. Trzydniowe warsztaty naukowo-badawcze były czasem owocnej współpracy z Akademią Supraską oraz sprzyjały integracji członków koła.
Studenci aktywnie zaangażowali się w powierzone zadania, obejmujące m.in. katalogowanie zbiorów Akademii Supraskiej, aktualizację bazy danych, analizę możliwości modernizacji oprogramowania do katalogowania zbiorów bibliotecznych Akademii Supraskiej, ocenę możliwości organizacji wydarzeń dla osób z niepełnosprawnościami w Akademii Supraskiej oraz opracowywanie ofertówek dla turystów przebywających w Domu Pielgrzyma.
Podczas warsztatów dokonano również analizy możliwości wykorzystania księgozbiorów Akademii Supraskiej do rozwijania produktów turystycznych i podnoszenia atrakcyjności pobytów turystycznych. Wyjazd nie tylko pozwolił na zdobycie praktycznych umiejętności, ale także dał okazję do poznania tutejszych bogactw Puszczy Knyszyńskiej. Ciekawe prelekcje o walorach krajobrazowych regionu oraz wizyta w siedzibie Parku Krajobrazowego Puszczy Knyszyńskiej, Muzeum Sztuki Drukarskiej i Papiernictwa oraz Muzeum Ikon pozwoliły na bliższe zapoznanie się z dziedzictwem kulturowym tego obszaru.
SPOTKANIE ZE SPECJALISTĄ DS. SOCIAL MEDIA
W dniu 6 grudnia 2023 roku Koło Naukowe Marketing 5.0 zorganizowało spotkanie warsztatowe dla swoich członków. Zaproszona prelegentka p. Julia Sukhar jako doświadczona ekspertka w dziedzinie efektywnego zarządzania marką w social media, chętnie podzieliła się swoim doświadczeniem. Podczas warsztatów uczestnicy mieli okazję poznać praktyczne przykłady dotyczące procesu tworzenia treści marketingowych, począwszy od pomysłu, przez wykonanie materiałów, aż po ich montaż i publikację na profilu marki. Dodatkowo, podczas warsztatów członkowie koła mieli okazję dowiedzieć się jakie działania w social media wywołują pozytywne wrażenie na odbiorcach oraz jak profesjonalnie budować markę i utrzymywać stały kontakt z obserwatorami.
WYKŁADY OTWARTE pt. „NARZĘDZIA MARKTINGOWE DO ANALITYKI INTERNETOWEJ” – SEMPAI, Digital Marketing Agency
27 listopada oraz 5 grudnia 2023 r. gościliśmy na wydziale p. Rafała Kondratowicza, Head of Client Service z renomowanej Agencji marketingowej Sempai. Wykłady otwarte dotyczyły różnorodnych narzędzi marketingowych do analityki internetowej i przyciągnęły wielu studentów specjalności marketing internetowy w biznesie. Uczestnicy mogli dowiedzieć się o tym, jakie narzędzia są obecnie wykorzystywane w digital marketingu oraz czym się charakteryzuje każde z nich. Dodatkowo, spotkania były doskonałą okazją do zanurzenia się w atmosferę pracy w agencji marketingowej. Prowadzący podzielił się własnym doświadczeniem, co pozwoliło lepiej zrozumieć charakterystykę pracy w takim środowisku.
WYKŁADY OTWARTE pt. „E-BRANDING, CZYLI BUDOWANIE ŚWIADOMOŚCI MARKI W INTERNECIE” – Agencja Marketingu Internetowego GOGLER
27 listopada 2023 r. i 4 grudnia 2023 r. odbyły się dwa wykłady otwarte prowadzone przez p. Michała Glenia, Dyrektora Marketingu w Agencji Marketingu Internetowego Gogler. Głównymi tematami wykładów była strategia e-brandingu oraz praktyczne wskazówki jej budowania. Podczas wykładu uczestnicy zapoznali się z narzędziami brandingowymi, które są niezwykle pomocne w pracy w agencji marketingowej. Studenci mieli również okazję poznać sposoby wykorzystania tej wiedzy w odniesieniu do budowania marki osobistej.
PREZENTACJA DZIALALNOŚĆI KOŁA DLA UCZNIÓW ZSZ NR 2 W BIAŁYMSTOKU
17 listopada 2023 r. wiceprzewodnicząca koła Gabriela Piotrowska oraz członek koła Krzysztof Mudź spotkali się z uczniami kierunku technik hotelarstwa z Zespołu Szkół Zawodowych nr 2 w Białymstoku. Studenci zaprezentowali działalność KN Marketing 5.0 oraz opowiedzieli o możliwościach studiowania na WIZ. Kilka godzin obecności uczniów na Wydziale pozwoliło im poczuć atmosferę akademickiej nauki.
UDZIAŁ W CYKLICZNYCH SPOTKANIACH BRANŻOWYCH „Sljedzim Internety” W BIAŁYMSTOKU
Członkowie KN Marketing 5.0 regularnie uczestniczą w otwartych spotkaniach branżowych pn. „Slejdzim Internety”. Tematy poruszane na spotkaniach obejmują marketing internetowy, technologie, Internet, media społecznościowe, sprzedaż, e-commerce oraz reklamę online, a także strategie organizacji pracy i rozwoju kariery.
DRUGA EDYCJA FORUM KOBIET PODLASIA
Dnia 20 października 2023 roku członkowie Koła Naukowego Marketing 5.0, Filip Wróblewski, Michał Opanowski i Krzysztof Mudź wraz z opiekunem koła dr Eweliną Tomaszewską nawiązali współpracę ze Studenckim Kołem Naukowym OBIEŻYŚWIAT i wspólnie zaangażowali się w pomoc przy organizacji drugiej edycji wydarzenia Forum Kobiet Podlasia pod hasłem ,, Co ludzie powiedzą?” w Hotelu Traugutta3. Celem wydarzenia była integracja środowisk kobiecych z różnych branż zawodowych. Forum działa jako fundacja na rzecz zdrowia i dobrobytu kobiet, zapewnia możliwości rozwoju i wykorzystanie w pełni swoich umiejętności i potencjału.