Wyróżniające osiągnięcie publikacyjne zespołu badaczek z WIZ
06-11-2025Z przyjemnością informujemy, że dr Aleksandra Gulc, dr inż. Joanna Godlewska, dr Justyna Kozłowska oraz dr Ewelina Julita Tomaszewska opublikowały artykuł naukowy pt. „From awareness to action: insights from European academics on the integration of permaculture in management education” w renomowanym czasopiśmie International Journal of Management Education, wydawanym przez Elsevier.
Czasopismo znajduje się w pierwszym kwartylu (Q1) według międzynarodowych rankingów i posiada wskaźnik Impact Factor: 7,4 oraz CiteScore: 14,7.
Publikacja powstała we współpracy z badaczami z instytucji partnerskich w ramach projektu “PermaLABS: Envisioning sustainable futures in higher education business departments, inspired by Permaculture design principles”, finansowanego z Programu Erasmus+.
Więcej na temat projektu na stronie internetowej
Artykuł podejmuje problematykę wykorzystania potencjału permakultury (holistycznego systemu projektowania opartego na zasadach zrównoważonego rozwoju) w edukacji biznesowej i menedżerskiej. Na podstawie badań przeprowadzonych wśród kadry akademickiej z pięciu krajów europejskich autorzy wskazują, iż pomimo ograniczonej wiedzy formalnej w zakresie koncepcji permakultury, obserwuje się znaczące zainteresowanie jej integracją z procesem dydaktycznym. W odpowiedzi na zidentyfikowane potrzeby zaproponowano program rozwoju kompetencji dydaktycznych, ukierunkowany na wdrażanie zasad permakultury w procesie nauczania zarządzania. Program ten wspiera kształtowanie kluczowych umiejętności w zakresie edukacji na rzecz zrównoważonego rozwoju, w szczególności myślenia systemowego, uczenia się zorientowanego na przyszłość oraz etycznego przywództwa.
Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z artykułem
