Spotkanie prezentujące rezultaty projektu Game it Away!
16-06-2025
W dniu 10 czerwca 2025 r. odbyło się spotkanie podsumowujące rezultaty projektu pt. „Game it Away! – Entrepreneurship Education through Game Design & Maker-Centred Learning”, finansowanego ze środków Erasmus+.
Podczas wydarzenia członkinie zespołu projektowego: dr Urszula Ryciuk (kierownik projektu PB), dr hab. Ewa Glińska, prof. PB, dr Ewa Rollnik-Sadowska oraz dr Ewelina Tomaszewska, zaprezentowały działania zrealizowane w trakcie projektu, który realizowany był w okresie od 31 grudnia 2022 r. do 30 czerwca 2025 r.
Główne działania i rezultaty projektu:
- Stworzono i przetestowano Entrepreneurship Training Programme (ETP) – nowatorski program szkoleniowy oparty na modelu kompetencji EntreComp. ETP był testowany z udziałem studentów i edukatorów, a jego dalszym celem jest wdrożenie programu w międzynarodowych środowiskach edukacyjnych.
- Przeprowadzono trzy edycje krajowych warsztatów dla studentów, w ramach których testowano kurs nauczania przedsiębiorczości poprzez projektowanie i tworzenie gier edukacyjnych. W trakcie 22-godzinnych warsztatów, studenci różnych kierunków studiów tworzyli prototypy własnych gier, które następnie testowali i prezentowali przed jury. Uczestnicy rozwijali umiejętności interpersonalne, analityczne, finansowe oraz prezentacyjne.
- Zorganizowano międzynarodowe warsztaty Entrepreneurship Training Program International Edition w Aveiro (Portugalia), w których uczestniczyli studenci i edukatorzy z krajów partnerskich. Politechnikę Białostocką reprezentowali troje studentów oraz dwoje nauczycieli akademickich: dr Marta Jarocka, prof. PB i dr Ewelina Tomaszewska, którzy prowadzili jeden z sześciu modułów warsztatów pt. Prototypowanie.
- Zrealizowano warsztaty dla edukatorów przedsiębiorczości, w których udział wzięło dwunastu nauczycieli reprezentujących szkoły ponadpodstawowe i uczelnie. Celem warsztatów było przedstawienie nowoczesnych metod nauczania przedsiębiorczości oraz praktyczne wykorzystanie materiałów opracowanych w projekcie.
Liderem projektu były University of Aveiro (Portugalia), a partnerami oprócz Politechniki Białostockiej, Kaunas Technical University (Litwa), Cyprus University of Technology (Cypr), University of Western Macedonia (Grecja) i Advancis Business Services (Portugalia).
Strona internetowa projektu: https://gia.advancis.pt/
Facebook Game it away | Facebook
Instagram Game it away (@game.it.away.eu) • Zdjęcia i filmy na Instagramie
Społeczność LinkedIn
https://www.linkedin.com/groups/9513785/
