Prace nad projektem “GAME IT AWAY!” nabierają tempa
18-04-2023Projekt „Game it Away! – Entrepreneurship Education through Game Design & Maker-Centred Learning” rozpoczął się oficjalnie 31 grudnia 2022 r.
Spotkanie inaugurujące projekt – Kick-off meeting, przybrało formę dwudniowego wydarzenia, które odbyło się w dniach 18-19 stycznia 2023 r. w formule online. Spotkanie kick-off było pierwszym oficjalnym wydarzeniem projektu, podczas którego Partnerzy wymienili się informacjami dotyczącymi jego realizacji. Przedstawione zostały szczegółowe założenia projektu oraz planowane działania, w tym między innymi organizacja szkoleń z zakresu przedsiębiorczości. W trakcie spotkania głos zabrali wszyscy partnerzy projektu, którzy przedstawili swoją instytucję oraz zespół projektowy.
Kolejne spotkania online Partnerów projektu odbyły się 15 lutego oraz 27 marca 2023 roku. Podczas tych spotkań scharakteryzowano koncepcję nauczania przedsiębiorczości przy użyciu cyfrowych narzędzi oraz zidentyfikowano jej kluczowe kompetencje. Partnerzy zaprezentowali również swoje lokalne uwarunkowania oraz potrzeby w zakresie edukacji przedsiębiorczości. Uczestnicy spotkania wzięli udział w e-warsztatach, podczas których opracowano zestaw zamierzonych efektów uczenia się dla programu szkoleń z zakresu przedsiębiorczości, wykorzystując podejście do projektowania gier oraz myślenia projektowego. Partnerzy i goście biorący udział w spotkaniu zostali podzieleni na grupy w celu omówienia różnych faz procesu myślenia projektowego.
Podczas inspirujących, wielogodzinnych spotkań online, uczestnicy projektu z poszczególnych krajów partnerskich dyskutowali na temat postępów prac oraz mieli możliwość wymiany swoich doświadczeń. Nie zabrakło owocnej dyskusji oraz dzielenia się wiedzą między uczestnikami. Omówiono także harmonogram najbliższych aktywności przewidzianych w ramach projektu.
Aktualnie dostępna jest już strona internetowa poświęcona projektowi “GAME it AWAY!”
Projekt “Game it Away!” ma na celu stymulowanie innowacyjnych praktyk nauki i nauczania poprzez opracowanie i wdrożenie interdyscyplinarnego i skoncentrowanego na uczniu podejścia do edukacji przedsiębiorczości, łączącego projektowanie gier i naukę skoncentrowaną na procesie twórczym.
Projekt jest realizowany w ramach Programu ERASMUS+.


