Wydział Inżynierii Zarządzania

FUTURES goes to Groningen

22-10-2021
Dr Ewa Rollnik-Sadowska, dr Anna Kononiuk, dr Alicja Gudanowska oraz dr Julia Siderska na moście w Holandii

W dniach 13-14 października 2021 roku dr Ewa Rollnik-Sadowska, dr Anna Kononiuk, dr Alicja Gudanowska oraz dr Julia Siderska uczestniczyły w spotkaniu projektu FUTURES,  które odbyło się w Hanze University of Applied Sciences w Groningen (Holandia). Uniwersytet jest największą uczelnią techniczną w północnej Holandii. Stanowi siedzibę Oddziału UNESCO w zakresie Futures Literacy w Szkolnictwie Wyższym (UNESCO Chair for Futures Literacy in Higher Education).

Projekt FUTURES – Future laboratories for professional and personal development jest realizowany w ramach programu Erasmus+, partnerstwa strategiczne w sektorze szkolnictwa wyższego (KA203). Liderem projektu jest Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej, natomiast partnerami są Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytutu Technologii Eksploatacji w Radomiu, Middlesex University (Wielka Brytania), Hanze University Groningen (Holandia), Valuedo (Włochy) oraz Foundation for Research and Technology Hellas (Grecja).

Pierwszy dzień spotkania był poświęcony wypracowaniu koncepcji kursu integrującego foresight z koncepcją futures literacy oraz technikami i metodami dramy. Celem kursu jest dostarczenie praktycznych narzędzi, które mają wesprzeć licealistów, studentów oraz młodych naukowców w adaptacyjności do stale zmieniającego się otoczenia, tak aby młodzi ludzie mogli racjonalizować założenia dotyczące swojej ścieżki edukacyjnej, zawodowej, czy naukowej.

Dr Anna Kononiuk zaprezentowała ogólne założenia i cele kursu, moduły, strukturę oraz możliwe sesje treningowe z zakresu foresightu dedykowane młodym osobom, które stawiają swoje pierwsze kroki na nieprzewidywalnym i niestabilnym rynku pracy. Dr Ewa Rollnik-Sadowska przedstawiła bieżące kwestie dotyczące projektu, główne założenia oraz strukturę podręcznika, będącego jednym z efektów projektu oraz szczegółowe terminy realizacji zadań przewidzianych w projekcie.

W drugim dniu spotkania, partnerzy projektu zostali przeszkoleni z zakresu Futures Literacy, w ramach warsztatów zorganizowanych i przeprowadzonych przez dr Loes Damhof i dr Jitske Gulmans-Weitenberg reprezentujących Oddział UNESCO z Hanze University of Applied Sciences. Futures Literacy jest to umiejętność wyobrażania sobie wielu możliwych wersji przyszłości. Jest to zdolność, która pozwala lepiej zrozumieć rolę, jaką przyszłość odgrywa w działaniach podejmowanych w teraźniejszości.

W kolejnej części spotkania, dr Alicja Gudanowska podsumowała pierwszy rok działalności związanej z upowszechnianiem wyników badań i rezultatów projektu oraz zaprezentowała planowane do podjęcia w najbliższym czasie aktywności w tym zakresie. Z kolei, dr Julia Siderska przedstawiła wyniki analizy oceny dokonywanej przez partnerów po każdym kwartale projektu, dotyczące zagadnień związanych z zarządzaniem projektem, metodyką, komunikacją i współpracą w ramach partnerstwa. Ustalono, że następne spotkanie projektowe wszystkich partnerów konsorcjum odbędzie się na początku kwietnia 2022 roku na Wydziale Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej.

Informacje dotyczące założeń projektu można uzyskać na stronie internetowej Futures

 

 


× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.