Spotkanie inauguracyjne projektu FUTURES – Future laboratories for professional and personal development
07-10-2020W dniu 28 września 2020 roku odbyło się spotkanie inauguracyjne projektu FUTURES – Future laboratories for professional and personal development koordynowanego przez Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej. Projekt otrzymał dofinansowanie ze środków programu Erasmus+ (Partnerstwa strategiczne dla szkolnictwa wyższego, KA203). Całkowita wartość budżetu projektu wynosi 398 173,00 euro.
W spotkaniu udział wzięli przedstawiciele wszystkich instytucji partnerskich: Middlesex University Higher Education Corporation (Wielka Brytania), Valuedo (Włochy), Foundation for Research and Technology Hellas (Grecja), Hanze University Groningen (Holandia) i Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Technologii Eksploatacji (Polska) oraz lider projektu – Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej (Polska).
Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej był reprezentowany przez ośmiu pracowników. Spotkanie zostało otwarte przez Panią Dziekan – dr hab. inż. Katarzynę Halicką, prof. PB, która podkreśliła znaczenie międzynarodowych inicjatyw podejmowanych na rzecz rozwoju wydziału. W dalszej kolejności – koordynator zadań badawczych – dr Anna Kononiuk podziękowała partnerom projektu oraz członkom zespołu PB za dotychczasowe prace na rzecz projektu oraz możliwość pełnienia przez WIZ PB roli koordynatora konsorcjum. Przedstawiła też główne założenia projektu. Następnie głos zabrali wszyscy przedstawiciele konsorcjum, którzy omówili swoje dotychczasowe doświadczenie w realizacji badań foresightowych. Doświadczenie WIZ PB w tym zakresie zostało zaprezentowane przez dr Ewę Rollnik-Sadowską – kierownika projektu.
W trakcie spotkania poruszano kwestie istotne z punktu widzenia zarządzania projektem oraz jego realizacji. Między innymi przedstawiono szczegółowe cele projektu i planowane rezultaty (Intellectual Outputs). Szczegółowe wytyczne dotyczące zarządzania projektem, w tym kwestie finansowe, organizacyjne i administracyjne zostały omówione przez Alessandro Guadagni (Valuedo). Dr Julia Siderska oraz dr Andrzej Magruk przygotowali prezentację na temat planu zapewnienia jakości zadań przewidzianych do realizacji w projekcie.
Kluczowe wskaźniki projektu zostały omówione przez prof. Joannę Ejdys, która również została powołana do Komitetu Sterującego projektu. Kwestie związane z rozpowszechnianiem wyników projektu zostały przygotowane i zaprezentowane przez dr Alicję Gudanowską – koordynatora upowszechniania informacji na temat projektu przy wsparciu mgr. Tomasza Trochimczuka oraz dr Justyny Kozłowskiej.
Z powodu sytuacji epidemiologicznej spotkanie odbyło się wirtualnie poprzez platformę Microsoft TEAMS. Forma spotkania, choć nietypowa dla kick-off meetings, nie wpłynęła na jego efektywność i pozwoliła na omówienie wszystkich zaplanowanych w agendzie zagadnień.