Wydział Inżynierii Zarządzania

Wydarzenie „AI w marketingu” połączyło studentów, pracowników i praktyków!

04-04-2025

W dniu 31 marca 2025 roku na Wydziale Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej odbyło się wydarzenie pn. „AI w marketingu”, poświęcone zastosowaniu sztucznej inteligencji w działaniach marketingowych. Spotkanie zgromadziło studentów, pracowników i praktyków biznesu oraz wszystkich zainteresowanych nowoczesnymi technologiami i sztuczną inteligencją w obszarze digital marketingu.

Część otwarta wydarzenia należała do dwóch prelegentów, którzy są cenionymi w branży pasjonatami nowych technologii i sztucznej inteligencji oraz jej zastosowań.

Petros Psyllos, założyciel Cybernetics Company, innowator i popularyzator nowych technologii, wygłosił prelekcję pt. „Przyszłość jest tu i teraz: jak sztuczna inteligencja zmienia oblicze marketingu?”. Podczas wykładu przekonywał, że AI jest niczym pociąg, do którego warto wsiąść, aby nie pozostać w tyle, a biletem do niego są kompetencje cyfrowe, które warto rozwijać, również na studiach.

Z kolei Maciej Popławski, związany ze Studiem Programistycznym Panowie Programiści i laboratorium AuReLa na Wydziale Architektury Politechniki Białostockiej, wygłosił prelekcję pt. „Przekraczając granice – co potrafi współczesne AI w marketingu?”. Podczas wystąpienia przedstawił możliwości AI w marketingu, podkreślając jej znaczenie w kampaniach reklamowych.

W trakcie wydarzenia organizatorzy przygotowali dla uczestników także quiz wiedzy o AI. Zapowiedź quizu wraz z instrukcją została opracowana z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Laureaci otrzymali pamiątkowe nagrody od WIZ, Sempai oraz Bien Agencja.

Część warsztatowa, dedykowana dla zarejestrowanych studentów Politechniki Białostockiej, obejmowała praktyczne aspekty zastosowania sztucznej inteligencji w marketingu. Ewa Reducha-Wiśniewolska z Digital Marketing Agency Sempai, skupiła się na praktycznych aspektach wykorzystania AI w content marketingu.

Z kolei Wojciech Biendzio, właściciel Bien Agencja, poprowadził warsztaty z zastosowania AI w zarządzaniu mediami społecznościowymi. Uczestnicy warsztatów mieli okazję dowiedzieć się, jak zbudować właściwy prompt, poznać dostępne narzędzia AI i odkryć praktyczne możliwości zastosowania sztucznej inteligencji.

Wydarzenie „AI w marketingu” odbyło się pod patronatem JM Rektor Politechniki Białostockiej – dr hab. inż. Marty Kosior-Kazberuk, prof. PB.

Organizatorem wydarzenia była Katedra Marketingu i Turystyki we współpracy z Kołem Naukowym Marketing 5.0.

Nad przebiegiem wydarzenia czuwał komitet organizacyjny w składzie:

  • dr Ewelina Tomaszewska
  • dr hab. Ewa Glińska, prof. PB
  • mgr Anna Matwiejczyk

oraz studenci

  • Natalia Turowska
  • Krystian Łukaszewicz.

W warsztatach uczestniczyło blisko 50 studentów, którzy z entuzjazmem dzielili się swoimi wrażeniami:

“Niezmiernie miło mi było uczestniczyć w wydarzeniu AI w marketingu! Ciekawi prelegenci, praktyczne case study i sporo inspiracji do wykorzystania w przyszłości. Zdecydowanie warto było wziąć udział!”Angelika Ławreszuk, zarządzanie I stopnia, specjalność MIwB

“Warsztaty i spotkania z prelegentami okazały się niezwykle wartościowym wydarzeniem. Nauczyłam się, jak efektywnie korzystać z AI, aby osiągać oczekiwane rezultaty. Była to doskonała okazja do poznania nowoczesnych narzędzi i odkrycia, w jaki sposób sztuczna inteligencja może stać się niezastąpionym asystentem w codziennej pracy oraz podczas studiów. Z przyjemnością wzięłabym udział w kolejnym takim wydarzeniu.”Zuzanna Zieleniewska, zarządzanie I stopnia, studia niestacjonarne

“Konferencja „AI W MARKETINGU” na Politechnice Białostockiej była niesamowitym doświadczeniem. Jestem pod ogromnym wrażeniem tego, jak sztuczna inteligencja zmienia oblicze marketingu. Prelekcje ekspertów otworzyły mi oczy na nowe możliwości i narzędzia, które będę mogła wykorzystać w przyszłej pracy. Warsztaty były bardzo praktyczne i pozwoliły mi zdobyć cenne umiejętności. Dziękuję bardzo za możliwość wzięcia udziału w tym wydarzeniu.”Urszula Zalewska, ZFiR, studia niestacjonarne

“Prelegenci naprawdę zaciekawili mnie swoimi wystąpieniami. Wydarzenie zmieniło mój sposób postrzegania AI i uświadomiło to jak niewyobrażalnie szybko rozwija się ta technologia.”Kacper Jacewicz, zarządzanie I stopnia, specjalność MIwB

“AI w Marketingu to nie przyszłość, a teraźniejszość. Wydarzenie idealnie wpasowuje się w dzisiejsze trendy, zwracając uwagę na aspekty, których wcześniej można było nie dostrzec. Najbardziej podobała mi się sama praktyka, czyli warsztaty prowadzone przez Wojciecha Biendzio o sztucznej inteligencji w mediach społecznościowych. Dzięki nim ugruntowałem swoją wiedze związaną z budową skutecznego promptu oraz zastosowaniu innych dostępnych narzędzi AI.”Filip Wróblewski, zarządzanie II stopnia, specjalność Zarządzanie Produktem i Sprzedażą

“Warsztat był dla mnie bardzo inspirujący oraz ciekawy. Pomógł mi lepiej zrozumieć działanie AI oraz stałam się bardziej świadoma możliwości technologii.”Anna Ostrowska, zarządzanie I stopnia, specjalność MIwB

“Dzięki profesjonalnemu podejściu Prowadzącego warsztat oraz ciekawym, praktycznym przykładom udało mi się nie tylko poszerzyć swoją wiedzę na temat AI, ale także lepiej zrozumieć, jak efektywnie wykorzystać ją w działaniach marketingowych w mediach społecznościowych. Zajęcia były dynamiczne i angażujące, a szczególnie cenne było ćwiczenie praktyczne, które pozwoliło na natychmiastowe zastosowanie zdobytej wiedzy w rzeczywistych scenariuszach.” – Wiktoria Krakowska, zarządzanie I stopnia, specjalność MIwB

“Wykład z Petrosem Psyllosem był, jak zwykle, inspirujący i pełen nowych ciekawostek ze świata sztucznej inteligencji. Genialne przedstawienie oraz ogromna wiedza w tej dziedzinie sprawiały, że nie czuło się zmęczenia – każdy slajd wzbudzał emocje i zainteresowanie. Podczas następnego wykładu również pojawiło się wiele ciekawych informacji oraz emocji. Bufet był niezwykle dobrze zorganizowany, niczym wystawa w cukierni. Całość wydarzenia zamknął warsztat, na którym mieliśmy możliwość przetestowania i przećwiczenia niektórych narzędzi AI, takich jak NotebookLM.”Jakub Trosko, zarządzanie I stopnia

“Dzisiejsze warsztaty o AI w social mediach były naprawdę inspirujące! (…) To było wartościowe spotkanie, które otwiera nowe perspektywy na wykorzystanie sztucznej inteligencji w marketingu.”Ewa Gierejko, ZFiR, studia niestacjonarne

Wydarzenie stało się nie tylko okazją do zdobycia nowej wiedzy, ale także do inspirującej wymiany doświadczeń i nawiązania relacji.

Dziękujemy serdecznie prelegentom, ekspertom, zaproszonym gościom, partnerom wydarzenia oraz wszystkim uczestnikom.

Fotografie: Tomasz Trochimczuk

 

Więcej informacji o wydarzeniu:

AI w marketingu na Wydziale Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej

Wiadomości – AI w marketingu – studenci Politechniki Białostockiej zgłębili marketingowe trendy


× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.