Wydział Inżynierii Zarządzania

Sesja egzaminacyjna

POLITECHNIKA BIAŁOSTOCKA
WYDZIAŁ INŻYNIERII ZARZĄDZANIA

Organizacja sesji i warunki zaliczenia semestru zimowego

w roku akademickim 2024/2025

STUDIA STACJONARNE I NIESTACJONARNE

 

 

Sesja egzaminacyjna podstawowa                                                                                 04.02.2025 – 10.02.2025

Sesja egzaminacyjna poprawkowa                                                                                 11.02.2025 – 17.02.2025

Rejestracja na semestr letni 2024/2025                                                                        18.02.2024 – 25.02.2025

 

Harmonogram egzaminów: SESJA EGZAMINACYJNA w semestrze ZIMOWYM 2024/2025 – aktualizacja 11.02.2025 r.

Daty i godziny egzaminów w sesji podstawowej i poprawkowej ustalają nauczyciele wraz ze studentami.

Po ustaleniu ze studentami, daty i godziny egzaminów należy przekazać do dziekanatu.

 

I. ZALICZENIA I EGZAMINY

 

ZALICZENIA

  1. Wszystkie zaliczenia przewidziane w planie studiów powinny być dokonane najpóźniej do dnia 03.02.2025 roku
    (§ 18 pkt. 2 RS PB). Wyjątek stanowią wykłady kończące się zaliczeniem – ich poprawa może odbywać się w trakcie sesji egzaminacyjnej tj. do dnia 10.02.2025r. Student uzyskuje ostateczną ocenę wpisaną do systemu USOS.
  2. Student ma prawo złożyć do Dziekana, w ciągu 3 dni, szczegółowo umotywowany wniosek o przeprowadzenie zaliczenia komisyjnego. Zaliczenie komisyjne powinno się odbyć w ciągu tygodnia od dnia złożenia wniosku (§ 18 pkt. 5 RS PB, § 20 pkt. 1 RS PB).
  3. Student, który w w/w terminach nie uzyskał zaliczenia otrzymuje ocenę niedostateczną, wpisaną przez prowadzącego zajęcia.

EGZAMINY

  1. Egzaminy „zerowe” powinny być przeprowadzone do dnia rozpoczęcia sesji egzaminacyjnej. Kryteria uczestnictwa w egzaminie „zerowym” ustala egzaminator. Ocen niedostatecznych z egzaminu „zerowego” nie wpisuje się do protokołu egzaminacyjnego (§19 pkt. 2 RS PB).
  2. Studenci zobowiązani są zdawać w sesji podstawowej wszystkie egzaminy wynikające z planów studiów na semestr zimowy.
  3. Studentowi przysługuje prawo do zdawania jednego egzaminu poprawkowego z każdego nie zdanego przedmiotu (§19 pkt.3 RS PB) – sesja poprawkowa.
  4. Nieobecność na egzaminie student powinien usprawiedliwić w ciągu trzech dni od ustalonego terminu egzaminu. Usprawiedliwienie przyjmuje egzaminator i ustala ze studentem indywidualny termin.
  5. Student, który nie zgłosił się na egzamin i nie usprawiedliwił nieobecności w ciągu trzech dni traci ten termin. Nieusprawiedliwiona nieobecność na egzaminie jest równoznaczna z niezdaniem przez studenta egzaminu i wystawieniem oceny niedostatecznej – przez osobę prowadzącą zajęcia (§19 pkt. 4 RS PB).
  6. Na szczegółowo umotywowany wniosek studenta, złożony w ciągu trzech dni roboczych od terminu ogłoszenia wyników egzaminu w systemie USOS Dziekan może zarządzić egzamin komisyjny (§19 pkt. 6 RS PB).
  7. Proszę o nieustalanie terminów egzaminów w ostatnim dniu sesji egzaminacyjnej poprawkowej.
  8. Obowiązkiem prowadzącego jest przechowywanie ocenionych prac (przez okres dwóch kolejnych semestrów) i udostępnianie do wglądu zainteresowanemu studentowi (§16 pkt. 6 RS PB).

 

II. REJESTRACJA NA SEMESTR LETNI 2024/2025

 

  1. Bardzo proszę studentów i nauczycieli o dokładne, terminowe  sprawdzanie i uzupełnianie ocen w systemie USOS. Brak ocen w systemie USOS skutkować może niezaliczeniem semestru.
  2. Uzyskanie przez studenta minimum 20 punktów ECTS w semestrze oraz spełnienie wymagań określonych planem studiów może być podstawą do podjęcia przez Dziekana decyzji o rejestracji na kolejny semestr z długiem punktowym. W przypadku nieuzyskania 20 punktów ECTS, student może złożyć podanie o powtórzenie semestru; taka możliwość nie przysługuje studentom pierwszego semestru studiów pierwszego stopnia (§17 pkt 4 RS PB). Ostateczny termin złożenia ewentualnych podań w Dziekanacie: 21.02.2025 roku. Studenci, którzy nie dopełnią tej formalności zostaną skreśleni z listy studentów.

 

III. INNE

 

  1. Studenci zobowiązani są do sprawdzania ocen wystawionych w systemie USOSweb, w razie braku bądź rozbieżności w ocenach należy niezwłocznie wyjaśnić to z prowadzącym zajęcia
  2. Nauczyciele akademiccy zobowiązani są do uzupełniania w protokołach dat zgodnych z terminami przeprowadzonych zaliczeń i egzaminów. Oceny z zaliczeń i egzaminów powinny zostać wpisane do systemu USOSweb niezwłocznie po ich wystawieniu. Protokoły muszą mieć wypełnione wszystkie pozycje. W puste miejsca należy wpisać ocenę niedostateczną (2.0). Wyjątek stanowią protokoły z prac dyplomowych – za niezłożenie pracy dyplomowej w terminie nie wystawia się oceny niedostatecznej (pozostaje puste miejsce)
  3. Dostęp do protokołów elektronicznych w systemie USOS będzie możliwy: do 11.02.2025r. do godz. 23:59 – dotyczy zaliczeń oraz egzaminów w sesji podstawowej; do 18.02.2025r. do godz. 23:59 – egzaminy w sesji poprawkowej.
  4. Wypełnione przez prowadzących protokoły po zakończonej sesji egzaminacyjnej drukuje i archiwizuje Dziekanat.
  5. Przypominam, że pracownicy dziekanatu nie mają prawa uzupełniać ocen w protokołach za prowadzących.
  6. Na czas trwania sesji egzaminacyjnej zobowiązuję nauczycieli do wywieszenia aktualnych harmonogramów dyżurów i ich przestrzegania oraz umieszczenia w/w harmonogramu  na stronie internetowej  Wydziału Inżynierii Zarządzania/Katedry.

 

 

                                                                                                                              Prodziekan Wydziału Inżynierii Zarządzania

                                                                                                                              Studenckich i Kształcenia

                                                                                                                              dr Julia Siderska

 

 

                                                                                  

× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.