Na Wydziale Inżynierii Zarządzania rozpoczął się nabór do trzeciej edycji projektu 2WORK – kompleksowy program kształtujący kompetencje i kwalifikacje, zwiększający szanse absolwentów na rynku pracy.
Jaki jest cel projektu?
Podniesienie konkurencyjności absolwentów WIZ PB na rynku pracy poprzez zwiększenie ich kompetencji w zakresie oczekiwanym przez pracodawców.
Kto może uczestniczyć?
Projekt jest dedykowany dla studentów trzech kierunków studiów: Logistyka (studenci III roku na studiach I stopnia i II roku na studiach II stopnia), Zarządzanie i inżynieria produkcji (studenci III roku na studiach I stopnia i II roku na studiach II stopnia) oraz Zarządzanie (studenci III roku na studiach I stopnia i II roku na studiach II stopnia). O zakwalifikowaniu do udziału w projekcie będzie decydowała średnia ocen z toku studiów oraz dodatkowe osiągnięcia naukowe i organizacyjne.
Jak się zapisać?
Krok 1. Wejdź na stronę http://2work.pb.edu.pl/index.php/rekrutacja i wypełnij formularz rekrutacyjny.
Krok 2. Na adres mail’owy podany podczas rejestracji otrzymasz dokumenty projektowe.
Krok 3. Wypełnij otrzymane dokumenty, podpisz je i dostarcz do Biura Projektu znajdującego się w budynku Rektoratu PB.
Krok 4. Sprawdź swoją pozycję na liście rankingowej.
Rekrutacja do projektu odbywa się poprzez stronę internetową www.2work.pb.edu.pl. i potrwa do 11 października 2019 r.
Ile to kosztuje?
Wszystkie warsztaty i wyjazdy studyjne w których weźmiesz udział są finansowane ze środków UE. Udział w projekcie jest dla Ciebie bezpłatny.
Kto udzieli informacji?
Koordynatorem projektu na Wydziale Inżynierii Zarządzania jest dr inż. Romuald Ziółkowski. Pytania można kierować na adres r.ziolkowski@pb.edu.pl lub zadawać telefonicznie (85) 7467473. Zapraszam również do kontaktu osobistego w pokoju 108 (budynek Dziekanatu, I piętro).
Projekt jest realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój, Oś priorytetowa III Szkolnictwo wyższe dla gospodarki i rozwoju działanie 3.1 Kompetencje w szkolnictwie wyższym.
Audytor wewnętrzny systemu zarządzania jakością
Przygotowanie uczestników szkolenia do pełnienia funkcji audytora wewnętrznego systemu zarządzania jakością (ISO 9001).
Uczestnicy szkolenia nabędą umiejętności efektywnego planowania, przeprowadzania i raportowania audytów wewnętrznych systemu zarządzania jakością.
Cel szkolenia
Przygotowanie uczestników szkolenia do pełnienia funkcji audytora wewnętrznego systemu zarządzania jakością (ISO 9001).
Uczestnicy szkolenia nabędą umiejętności efektywnego planowania, przeprowadzania i raportowania audytów wewnętrznych systemu zarządzania jakością.
Ramowy program szkolenia:
Korzyści
Dzięki szkoleniu dowiesz się czym powinien cechować się Audytor i na co powinien zwrócić uwagę audytując System Zarządzania Jakością swojej firmy. Zdobędziesz niezbędną wiedzę i umiejętności, jak skutecznie przeprowadzać audyt wewnętrzny Systemu Zarządzania Jakością oraz jak raportować wyniki takiego audytu.
Czas szkolenia: 24 h
Liczba grup: 1
Liczba osób w grupie: 15
Lean Manufacturing
Przedstawienie filozofii Lean Manufacturing oraz jej podstawowych narzędzi. Po zakończeniu szkolenia, słuchacze będą rozumieli istotę filozofii Lean Manufacturing, a także będą potrafili określić obszar i cel implementacji poszczególnych narzędzi. Ponadto, szkolenie ma na celu nauczyć likwidowania źródeł strat i marnotrawstwa, eliminowania niepotrzebnych działań, redukcji kosztów, eliminowania przyczyn błędów wpływających na jakość, usuwania barier i ograniczeń poprawiania produktywności.
Ramowy program szkolenia:
Czas szkolenia: 16 h
Liczba grup: 1
Liczba osób w grupie: 10
Prince2 Foundation
PRINCE2 Foundation to szkolenie, które zapoznaje z najbardziej znaną na świecie metodyką zarządzania projektami. W ramach szkolenia poruszane są następujące zagadnienia zasady metodyki zarządzania projektami PRINCE2; uruchamianie, sterowanie i zamykanie projektu; zarządzanie jakością i ryzykiem w projekcie; dostarczanie projektu na czas, w granicach budżetu oraz zgodnie z określonym uzasadnieniem biznesowym; dostosowywanie metodyki PRINCE2 do różnego rodzaju i rozmiaru projektów.
Ramowy program szkolenia:
Czas szkolenia: 32 h
Liczba grup: 1
Liczba osób w grupie: 10
Szkolenie z zakresu IT (Microsoft Office Specjalists)
Egzaminy MOS są jednymi z najbardziej rozpoznawalnych Programów Certyfikacyjnych dla pracowników biurowych na świecie. Szkolenie służy usystematyzowaniu wiedzy z zakresu aplikacji Microsoft Office i przygotowaniu do zdania certyfikowanego egzaminu.
Ramowy program szkolenia:
Czas szkolenia: 24 h
Liczba grup: 1
Liczba osób w grupie: 15
Startup training
Warsztat obejmuje architekturę biznesu, prawo w biznesie, rachunkowość i controlling, ryzyko w biznesie, nowe technologie w biznesie, zarządzanie sprzedażą i techniki sprzedaży. Warsztat przygotowuje do tworzenia i rozwijania start up’ów.
Ramowy program szkolenia:
Czas szkolenia: 45 h
Liczba grup: 2
Liczba osób w grupie: 15
Project Manager – Innowacyjny Manager
Warsztaty kompetencji menedżerskich z zakresu technik kreatywnego myślenia, wywierania wpływu, tworzenia i rozwijania modeli biznesowych, zarządzania zasobami ludzkimi, wprowadzania innowacji i zmian w przedsiębiorstwie. Warsztaty rozwijają najważniejsze umiejętności i kompetencje menedżerskie, niezbędne we współczesnych przedsiębiorstwach.
Ramowy program szkolenia:
Czas szkolenia: 45 h
Liczba grup: 2
Liczba osób w grupie: 15
Sztuka savoir vivre to znajomość obyczajów i form towarzyskich, zasad grzeczności, sztuka postępowania w życiu i radzenia sobie w różnych trudnych sytuacjach. Przejawia się praktycznie we wszystkich aspektach naszego życia.
Warsztaty „Savoir vivre w biznesie” mają na celu przybliżenie kluczowych zagadnień z obszaru etykiety biznesu, zarówno w codziennych kontaktach, jak i podczas szczególnych okazji. Znajomość zasad savoir-vivre okazuje się być niezbędna zarówno w życiu prywatnym, jak i w relacjach z przedstawicielami światowego biznesu oraz administracji publicznej.
Biorąc udział w warsztatach, dowiesz się jak należy zachować się w pracy, restauracji, w czasie oficjalnego przyjęcia czy podczas osobistego spotkania.
Warsztaty obejmują cztery 4 bloki tematyczne: komunikacja w biznesie, precedencja służbowa, przyjęcia biznesowe oraz etykieta ubioru służbowego. Poprzez udział w licznych zadaniach praktycznych, będziecie mieli możliwość doskonalenia umiejętności związanych z zastosowaniem zasad etykiety biznesu.
Ramowy program szkolenia:
Czas szkolenia: 8 h
Liczba grup: 2
Liczba osób w grupie: 15
Warsztaty wystąpień publicznych
Celem warsztatów jest podniesienie kompetencji komunikacyjnych uczestników podczas wystąpień publicznych oraz opanowanie i pogłębienie umiejętności swobodnej wypowiedzi, przy jednoczesnym pokonaniu zjawiska „tremy”. Uczestnicy podczas warsztatów dowiedzą się jak efektywnie zaprezentować siebie, jak wzbudzić zainteresowanie słuchaczy i utrzymać ich uwagę, jak mówić zrozumiale, przekonująco i sugestywnie.
Uczestnicy w trakcie warsztatów staną wobec typowych sytuacji medialnych – pracy z dziennikarzem przed kamerą i z mikrofonem.
Zakres warsztatów:
Czas szkolenia: 6 h
Liczba grup: 3
Liczba osób w grupie: 10
Realizacja studium przypadku (case study) we współpracy z przedsiębiorstwem
Zadania praktyczne dla studentów realizowane w formie projektowej, w zespołach projektowych
Grupowe projekty (5-cio osobowe zespoły) rozwiązują realne problemy gospodarcze lub społeczne zidentyfikowane w przedsiębiorstwie. Grupa pracuje pod kierunkiem dwóch opiekunów: praktyka z otoczenia społeczno-gospodarczego (pracownika przedsiębiorstwa) oraz mentora z Wydziału Inżynierii Zarządzania (eksperta naukowego). Efektem pracy każdej grupy jest projekt przygotowany w wersji papierowej i elektronicznej.
W ramach szkolenia zostaną przedstawione i wyjaśnione związki pomiędzy wiedzą teoretyczną, a umiejętnościami i kompetencjami niezbędnymi w funkcjonowaniu współczesnego przedsiębiorstwa. Dodatkowym założeniem jest rozpoznanie i analiza procesów zachodzących w przedsiębiorstwie w obszarze zarządzania i inżynierii systemów logistycznych, magazynowych, zaopatrzeniowych, sprzedażowych, dystrybucyjnych i produkcyjnych. Głównym celem jest zapoznanie z praktycznymi problemami i sposobami ich rozwiązywania (lub omijania) w różnych przedsiębiorstwach. Ponadto student pozna różne profile działania przedsiębiorstw, techniczne aspekty procesów usługowych lub produkcyjnych. Biorąc udział w rozwiązaniu realnego problemu uczestnik szkolenia zrozumie zasady budowania oferty i przeprowadzenia analizy potrzeb; zrozumie zasady budowania wartości usługi i rentowności; nauczy się rozpoznawać dostępne zasoby przedsiębiorstwa i wykorzystywać je w rozwiązywaniu problemów.
Czas szkolenia: 30 h
Liczba grup: 6
Liczba osób w grupie: 5
Wizyty studyjne u pracodawców
Wizyty pozwalają na analizę działalności przedsiębiorstw i metod wytwórczych na podstawie dostępnej dokumentacji. Zapoznanie się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa, etyki i poufności w środowisku przemysłowym. Identyfikacja pojęć z zakresu zarządzania, inżynierii produkcji i logistyki w rzeczywistym środowisku przemysłowym.
W trakcie wizyt uczestnik nabywa wiedzę na podstawie bezpośredniej obserwacji funkcjonowania odwiedzanych przedsiębiorstw. Pozyskuje informacje odnośnie przykładów dobrych praktyk i pomysłów realizowanych w odwiedzanych firmach. Wizyty studyjne mają również na celu umożliwienie kontaktu z pracownikami, władzami firmy, przedstawicielami środowiska zawodowego oraz pozyskanie informacji nt. osiągnięć firmy oraz realizacji innowacyjnych projektów. Studenci identyfikują najnowsze osiągnięcia i tendencje rozwojowe w obszarze zarządzania produkcją i logistyki w odwiedzanych przedsiębiorstwach w kontekście osiągnięć światowych.
Wizyty studyjne u pracodawców w Polce
Liczba grup: 1
Liczba osób w grupie: 30
Czas trwania wizyty: 2 dni
Wizyty studyjne u pracodawców w regionie
Liczba grup: 2
Liczba osób w grupie: 10
Czas trwania wizyty: 2 dni
Branżowy kurs językowy „Business”
Celem zadania jest podniesienie umiejętności językowych studentów zwłaszcza w zakresie słownictwa związanego z terminologią branżową. Specjalistyczny język stworzy absolwentom przewagę konkurencyjną na rynku pracy, gdzie w procesie rekrutacji pracowników obecnie stałym elementem rekrutacji jest sprawdzenie umiejętności językowych kandydata zwłaszcza w zakresie specjalistycznego słownictwa.
Ramowy program szkolenia dla kierunku Logistyka
Introduction to logistics: the supply chain
Logistics services
Inventory management and procurement
Modes of transport; types of containers and goods
Planning and arranging transport
Transport options; quotations
Metric and non-metric measurements
Shipping goods: markings, loading, shipping instructions
Warehousing and storage: warehouse areas and equipment
Documents in foreign trade
Payment methods
The recruitment process
Czas szkolenia: 50 h
Liczba grup: 4
Liczba osób w grupie: 10-15
Języki do wyboru: angielski, niemiecki, rosyjski
Koordynator Wydziałowy Projektu
dr inż. Romuald Ziółkowski
r.ziolkowski [at] pb.edu.pl
Biuro Projektu
Politechnika Białostocka
Biuro ds. Rozwoju
i Programów Międzynarodowych
ul. Wiejska 45A,
pok. 17 B 15-351 Białystok
85 746 91 68
2work [at] pb.edu.pl
Wydziałowe Biuro Obsługi Projektu
Wydział Inżynierii Zarządzania
Politechniki Białostockiej
16-001 Kleosin, ul. Ojca Tarasiuka 2
pok. 108 (budynek Dziekanatu, I piętro)
85 746 74 73