Wydział Inżynierii Zarządzania

Kadra

Kierownik studiów podyplomowych

       

Daria Smarżewska

Adiunkt na Wydziale Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej. Specjalizuje się w zarządzaniu kapitałem ludzkim, ze szczególnym uwzględnieniem lojalności i zaangażowania pracowników, międzygeneracyjnego transferu wiedzy oraz rozwoju kompetencji w organizacjach. Autorka publikacji naukowych i monografii z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. Prowadzi badania nad determinantami lojalności pracowników, wykorzystaniem sztucznej inteligencji w procesach HR oraz innowacjami organizacyjnymi wspierającymi rozwój kapitału ludzkiego.

Aktywnie współpracuje z praktykami HR oraz sektorem ochrony zdrowia i edukacji, łącząc działalność naukową z praktycznym wdrażaniem rozwiązań wspierających rozwój organizacji i ich pracowników.

Wykładowcy

Atutem studiów podyplomowych jest baza wykładowców, tworzona przez praktyków i ekspertów oraz pracowników naukowych.  Kadrę stanowią wykładowcy akademiccy z różnych ośrodków  akademickich,  doświadczeni  praktycy,  konsultanci praktyki gospodarczej, między innymi: kierownicy działów kadr, finansów, specjaliści z Państwowej Inspekcji Pracy.

Zajęcia prowadzone są przez wykładowców Wydziału Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej oraz praktyków i konsultantów praktyki gospodarczej (kierownicy działów kadr, specjaliści z Wojewódzkiego Urzędu Pracy, Państwowej Inspekcji Pracy).

 

 

   

Marek Adamski

Ekspert i doradca w obszarze ERM (Employee Relationship Management), RW (Remote Work), AI i  LMS (Learning Management Systems). Praktyk zarządzania procesowego i projektowego, od 25 lat związany z branżą doradczą i inwestycyjną  (PWC, Global Analytics Ltd., EY, ISB Ltd.). CEO i wieloletni członek zarządu PMConsulting Sp. z o.o., wiodącego na rynku europejskim, dostawcy systemów zarządzania wiedzą i kompetencjami w organizacji. Doświadczenie zawodowe zdobywał, kierując projektami wdrożeniowymi HR i BI, w największych polskich i międzynarodowych organizacjach (Jeronimo Martins Polska, Hortex Holding, Basell Orlen Polska, Black Red White, Oney, Cushman & Wakefield).

Wykładowca, na studiach MBA, w kraju i zagranicą. Mentor i trener w programach rozwojowych dla niższego i wyższego szczebla managerskiego organizacji z branży IT, energetyki jądrowej, budownictwa, ciężkiej produkcji przemysłowej czy FMCG. Obszarem jego aktywności szkoleniowej są zagadnienia z zakresu przywództwa, komunikacji i strategii zarządzania,  w dobie AI. Aktywny uczestnik i prelegent konferencji naukowych i branżowych (HR Tech Summit, HR Director Summit, Kongres Kadry, IT World Evolution). Prowadzi badania i analizy, w zakresie efektywności procesów zarządzania relacjami z pracownikami w pracy zdalnej i wpływu technologii (AI), na zaangażowanie organizacyjne pracowników.

 

     

Michał Chodkowski

adwokat, partner kierujący praktyką prawa pracy w kancelarii Łaszczuk i Wspólnicy

Specjalizuje się w prawie pracy i ubezpieczeń społecznych. Od prawie 20 lat kompleksowo doradza polskim i międzynarodowym przedsiębiorstwom w kwestiach związanych
z zatrudnieniem. Wspiera pracodawców w szczególności we wdrażaniu wewnętrznych polityk, procedur i regulaminów zarówno wymaganych przepisami prawa, jak
i wprowadzanych z inicjatywy pracodawców. Reprezentuje pracodawców w sporach
z pracownikami przed sądami pracy.

Jest prezesem Polskiego Stowarzyszenia HR, członkiem Rady Dyrektorów Personalnych Konfederacji Lewiatan, członkiem Klubu C&B oraz Krajowym Administratorem Kodeksu Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej. Jest częstym prelegentem na konferencjach i prowadzi szkolenia, w tym z zakresu transparentności płac. Ponadto jest wykładowcą m.in. na INE PAN, Uniwersytecie Łazarskiego i Uniwersytecie WSB Merito.

 

       

dr Joanna Jończyk

Jest doktorem nauk ekonomicznych w zakresie zarządzania. Obecnie pracuje
w Instytucie Organizacji i Zarządzania na Wydziale Bezpieczeństwa, Logistyki i Zarządzania Wojskowej Akademii Technicznej w Warszawie. Współpracuje również z innymi uczelniami w Polsce, w tym z Uniwersytetem Medycznym w Białymstoku i Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie. Od ponad 20 lat prowadzi działalność naukową i dydaktyczną skoncentrowaną głównie wokół problemów zarządzania kapitałem ludzkim, komunikacji, pracy zespołowej i kultury organizacyjnej. Posiada kilkunastoletnie doświadczenie zawodowe na stanowiskach specjalistycznych i menedżerskich w organizacjach sektora publicznego i prywatnego. Uczestnik wizyt studyjnych dotyczących praktyk zarządzania m. in. w Wielkiej Brytanii, Francji i Japonii. Jest wykładowcą na studiach podyplomowych dla biznesu i MBAw ochronie zdrowia. Licencjonowany konsultant w zakresie badania i treningu odporności psychicznej (MTQ Product Family). Certyfikowany trener w zakresie Assessment Centre i Development Center (AC/DC). Coach  VCC I i II stopnia. Partner – konsultant unikalnego systemu Harrison Assessments oferującego kompleksowe doradztwo w obszarze HR-u.

 

       

prof. dr hab. Joanna Moczydłowska

Ekspertka w zakresie psychologii zarządzania, profesor nauk społecznych, doktor habilitowana nauk ekonomicznych i doktor psychologii. Od lat łączy działalność naukową z praktyką doradczą w obszarze diagnozy relacji organizacyjnych i doradztwa personalnego. Współpracuje jako wykładowczyni z czołowymi ośrodkami akademickimi i programami MBA w Polsce. Ekspertka Polskiej Komisji Akredytacyjnej. Autorka licznych publikacji naukowych i bestsellerów wydawniczych z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, w tym m.in. „Organizacja inteligentna generacyjnie”, „Patologie i dysfunkcje w organizacji”, „Zachowania organizacyjne”.

 

   

   

mgr Monika Ostapowska

Konsultantka i managerka z ponad 20-letnim doświadczeniem w biznesie oraz w prowadzeniu projektów doradczych w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi. Trenerka biznesu i mentorka, która specjalizuje się w projektowaniu efektywnych ścieżek rozwoju pracowników oraz budowaniu kompleksowych systemów motywacyjnych powiązanych z realizacją celów biznesowych organizacji. Wspiera organizacje w budowaniu systemów HR, które rzeczywiście przekładają się na wyniki biznesowe i konkurencyjność rynkową. Wielokrotnie projektowała i wdrażała procesy wartościowania stanowisk pracy dostosowane do specyfiki działania różnorodnych organizacji, budowania przejrzystych ścieżek karier oraz systemów motywacyjnych opartych o KPI w przedsiębiorstwach z różnych sektorów gospodarki.

Absolwentka Executive MBA w Szkole Biznesu Politechniki Warszawskiej, magister ekonomii Szkoły Głównej Handlowej w zakresie Finansów i Bankowości oraz magister prawa Uniwersytetu Warszawskiego. Posiada certyfikat asesorki AC/DC, instruktorki Job Crafting oraz Lean Green Belt. Jest członkinią Zarządu Polskiego Stowarzyszenia HR, mentorką SGH i Fundacji Liderek Biznesu, a także wielokrotna prelegentką na konferencjach branżowych.

 

     

Dr Ewa Rollnik-Sadowska

Jest wykładowczynią i badaczką związaną z Wydziałem Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej. Specjalizuje się w zarządzaniu kapitałem ludzkim, ekonomii pracy oraz analizach foresightowych dotyczących rozwoju kompetencji.

Posiada wieloletnie doświadczenie w realizacji projektów badawczych i wdrożeniowych, zarówno jako kierowniczka, jak i członkini zespołów finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz PFRON. Współpracowała z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości jako ekspertka do spraw oceny projektów w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Bierze aktywny udział w krajowych i międzynarodowych inicjatywach (m.in. Krajowy Plan Odbudowy, Erasmus+, Interreg), łącząc wiedzę akademicką z praktyką i wspierając rozwój innowacji w obszarze HR oraz polityki rynku pracy.

W latach 2016–2024 pełniła funkcję Prodziekana ds. Kształcenia i Spraw Studenckich. Jest członkinią międzynarodowych gremiów naukowych, takich jak Academy of Management oraz European Network on Regional Labour Market Monitoring (EN RLMM).

Autorka ponad 100 publikacji naukowych w języku polskim i angielskim, koncentrujących się na zagadnieniach związanych z kapitałem ludzkim i funkcjonowaniem rynku pracy.

 

     

Paulina Sobuta

Doświadczona praktyczka w obszarze Human Resources, od lat związana z rozwojem ludzi i organizacji. Obecnie pełni rolę HR Business Partnera w białostockiej hurtowni Ikonka, gdzie wspiera kadrę zarządzającą i pracowników w budowaniu efektywnego, zaangażowanego środowiska pracy. Równolegle rozwija własne inicjatywy zawodowe pod markami działHR.pl oraz rekrutacyjni.pl, dzieląc się wiedzą i doświadczeniem wspierając procesy personalne w małych i średnich firmach. Przez wiele lat była związana z jednym z największych e-commerce’ów w północno-wschodniej Polsce – firmą Glosel, właścicielem marek taniaksiazka.pl i bee.pl. Tam budowała i rozwijała funkcje HR od wewnątrz, wspierając dynamiczny rozwój organizacji.

Absolwentka Politechniki Białostockiej, w tym studiów podyplomowych z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi. Pracuje blisko biznesu, zrozumiale przekładając potrzeby organizacji na działania HR-owe – od diagnozy i projektowania procesów po ich skuteczną realizację. Specjalizuje się w obszarach rekrutacji, onboardingu, komunikacji organizacyjnej i employer brandingu. Czerpie radość z dzielenia się wiedzą, poznawania inspirujących ludzi i wspólnego poszukiwania rozwiązań, które wspierają rozwój zarówno ludzi, jak i biznesów. Ceni sobie autentyczną komunikację, partnerską współpracę i przestrzeń do wymiany doświadczeń.

 

     

dr Joanna Szydło

Adiunkt na Wydziale Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej. Pełni funkcję Pełnomocnika ds. Równego Traktowania i Przeciwdziałania Dyskryminacji na tej samej uczelni oraz Zastępcy Redaktora Naczelnego Akademii Zarządzania. Jest certyfikowanym tutorem. Prowadzi zajęcia z zakresu komunikacji interpersonalnej, etyki w zarządzaniu, doskonalenia kompetencji menedżerskich oraz zarządzania międzykulturowego. Współtworzyła Kodeks Etyczny, Plan Równości Płci oraz Procedurę Antydyskryminacyjną na Politechnice Białostockiej. Brała udział w licznych projektach badawczych i dydaktycznych finansowanych z programów, takich jak: Horyzont 2020, Erasmus+, Interreg Litwa-Polska, Fundusze Norweskie, Partnerstwa Strategiczne NAWA (Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej), Miniatura NCN (Narodowe Centrum Nauki), Politechniczna Sieć Via Carpatia oraz KPOiZO. Odbyła wiele krajowych  i międzynarodowych staży. Jest autorką kilkudziesięciu publikacji naukowych z zakresu kulturowych aspektów zarządzania (m.in. relacji między kulturą narodową a kulturą organizacyjną, dojrzałości międzykulturowej, zarządzania inkluzywnego, wartości i postaw, etyki i komunikacji).

 

× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.