Wydział Inżynierii Zarządzania

Udany WIZ-BIZ 2024, czyli spotkanie z biznesem na Wydziale Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej

08-10-2024
4 października 2024r. na Wydziale Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej odbyła się pierwsza edycja WIZ-BIZ 2024 „Spotkanie z biznesem”. Niemal 100 uczestników wzięło udział w wydarzeniu skierowanym do środowiska akademickiego i biznesu. Atrakcją spotkania były trzy prelekcje znakomitych specjalistów w zakresie zarządzania.
 

Pierwsze, ale na pewno nie ostatnie spotkanie z biznesem w ramach WIZ BIZ za nami! Poruszane przez praktyków biznesu tematy przyciągnęły zarówno przedstawicieli lokalnych przedsiębiorstw i instytucji, jak i absolwentów studiów podyplomowych MBA Executive na Wydziale Inżynierii Zarządzania, a także pracowników i studentów Politechniki Białostockiej. Celem spotkania była wymiana wiedzy, doświadczeń, ale i budowanie trwałych relacji między interesariuszami naszej uczelni.

– Ważne jest, aby przedsiębiorcy przychodzili na Politechnikę Białostocką i rozwijali współpracę z naszą uczelnią. W tym kontekście spotkanie WIZ BIZ, to zdecydowanie dobry pomysł, ponieważ przynosi korzyści dla obu stron. Jako uczelnia czerpiemy z kontaktów z firmami, poprawiając dzięki temu ofertę naszych kierunków i programu studiów. Z kolei przedsiębiorcy mogą razem z nami odświeżyć zdobytą wiedzę – podsumowała ideę spotkania dla biznesu na Wydziale Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej – dr hab. inż. Katarzyna Halicka, prof. PB, Prorektor ds. Kształcenia Politechniki Białostockiej, która w poprzedniej kadencji zarządzała wydziałem w Kleosinie.

Tym co przyciągnęło uczestników spotkania, były z pewnością tematy prezentacji – „must know” odpowiedzialnego „employer brandingu”, ale generalnie – rozwoju firmy.

– Dziś nie wystarczy mieć już pomysłu na biznes, ale trzeba też uczyć się, jak zarządzać biznesem. Mamy specyficzny rynek pracy, który mówi, że należy dbać o pracownika, bo rotacja wśród kadry jest ogromna. Młodych ludzi cały czas trzeba motywować do pracy i stwarzać takie warunki pracy, żeby im się po prostu chciało pracować i by mieli jeszcze z tego satysfakcję. A nie jest to proste zadanie – mówiła prof. dr hab. inż. Joanna Ejdys, Dziekan Wydziału Inżynierii Zarządzania.

Uczestnicy spotkania dowiedzieli się, jaka strategia może pomóc im w skutecznym zarządzaniu w dobie kryzysu (Marek Adamski – „Co się z nami dzieje, kiedy nie wiemy co się dzieje… rzecz o nawigowaniu w kryzysie”). Poznali też zasady budowania marki osobistej, które co ciekawe, sprawdzają się również świetnie w kwestii budowania marki w biznesie. Padło wiele praktycznych przykładów, które przedsiębiorcy, a także pracownicy mogą zastosować w kontekście kreowania własnego PR’u, także z wykorzystaniem social mediów, zwłaszcza platformy LinkedIn (Maja Gojtowska – „Marka osobista”).

Każda z prezentacji poszerzała horyzonty, ale to ostatnie z wystąpień zasiało na sali ciszę. Mowa o prelekcji Marka Błaszczaka poświęconej neuronauce, która wyjaśnia, jak procesy  zachodzące w mózgu wpływają na to, jak podchodzimy do pracy, czy też traktujemy swoich pracowników.


× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.