Reprezentanci siedmiu krajów spotkali się na warsztatach międzynarodowych realizowanych w ramach projektu FUTURES
07-06-2022
W dniach 30 i 31 maja 2022 r. na Wydziale Inżynierii Zarządzania odbyło się spotkanie partnerów projektu FUTURES.
Projekt FUTURES – Future laboratories for professional and personal development jest realizowany w ramach programu Erasmus+, partnerstwa strategiczne w sektorze szkolnictwa wyższego (KA203). Liderem projektu jest Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej, natomiast partnerami są Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Technologii Eksploatacji w Radomiu, Middlesex University (Wielka Brytania), Hanze University of Applied Sciences (Holandia), Valuedo (Włochy) oraz Foundation for Research and Technology Hellas (Grecja).
Pierwszy dzień spotkania był poświęcony przetestowaniu materiałów opracowanych przez partnerów w ramach projektu FUTURES. Uczestnicy spotkania zostali powitani przez dziekan Wydziału Inżynierii Zarządzania – prof. Katarzynę Halicką oraz prodziekan ds. studenckich – dr Ewę Rollnik- Sadowską. Trzy sesje warsztatowe, których tematem przewodnim była przyszłość rynku pracy, zostały przeprowadzone przez zespół projektowy ze strony Politechniki Białostockiej oraz partnerów projektu reprezentujących następujące instytucje:
- Oddział UNESCO Hanze University of Applied Sciences z Holandii,
- Middlesex University z Wielkiej Brytanii,
- Foundation for Research and Technology – Hellas z Grecji.
W warsztatach uczestniczyło 26 studentów reprezentujących takie kraje jak: Polska, Brazylia, Grecja, Portugalia oraz Białoruś.
Pierwsza sesja nt. Workshop on Labour Market Scenarios in 2040 była moderowana przez dr Annę Kononiuk z Wydziału Inżynierii Zarządzania przy wsparciu zespołu PB projektu FUTURES: prof. Joanny Ejdys, dr Ewy Rollnik-Sadowskiej, dr Julii Siderskiej, dr Justyny Kozłowskiej, dr Andrzeja Magruka oraz Tomasza Trochimczuka.
Kolejna sesja bazująca na koncepcji Futures Literacy dotyczyła wypracowania wizji miast przyszłości. Sesja ta była prowadzona przez Loes Damhof oraz Jitske Gulmans reprezentujące Oddział UNESCO Hanze University of Applied Sciences przy wsparciu Androniki Papaterpou oraz George’a Profitiliotisa z Foundation for Research and Technology – Hellas.
Pierwszy dzień warsztatowy został zakończony sesją nt. Performance for Futures poprowadzoną przez wykładowcę oraz jednocześnie aktora reprezentującego Middlesex University – Pedra de Sennę. Tematyka sesji dotyczyła przyszłości rynku pracy w kontekście równouprawnienia i włączenia zawodowego grup wrażliwych. Studenci mieli możliwość poznania technik dramy w budowaniu wizji przyszłości pożądanej oraz preferowanej.
Drugi dzień spotkania poświęcono kwestiom formalnym związanym z realizacją projektu, w tym prowadzeniu dokumentacji finansowej, realizacji bieżących zadań, organizacji przyszłych spotkań oraz aktywnościom związanym z upowszechnianiem wyników projektu.
Informacje dotyczące założeń projektu można uzyskać na stronie internetowej Futures.