Wydział Inżynierii Zarządzania

Warsztaty dla pracowników pt. Go4FutureSkills, czyli kompleksowy model oceny kompetencji studentów kierunku logistyka

08-02-2022

Go4FutureSkills nagłówek projktu. Loga: Fundusze Europejskie, Polska, DobreKadry, Unia Europejska. Zdjęcia przedstawiające: laptopa, transport ciężarowy, robota w logistyce.

Wydział Inżynierii Zarządzania rozpoczął wdrażanie rozwiązania wypracowanego w ramach projektu Go4FutureSkills (POWR.04.03.00-00-0031/18), współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój, oś priorytetowa IV Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa, Działanie 4.3. Współpraca ponadnarodowa. Projekt realizowany jest przez Dobre Kadry. Centrum badawczo-szkoleniowe Sp. z o.o.

Projekt dedykowany jest pomiarowi poziomu kompetencji studentów i porównaniu tego poziomu z wymaganiami pracodawców dla określonych zawodów / stanowisk branży logistycznej.

Zapraszamy na warsztaty dla pracowników naszej Uczelni pt. Go4FutureSkills, czyli kompleksowy model oceny kompetencji studentów kierunku logistyka. Warsztaty odbędą się w dniu 11 lutego 2022 r. w godzinach od 10.00 do 12.15 za pośrednictwem komunikatora Zoom (link do warsztatów zostanie przesłany drogą mailową). W trakcie warsztatów zaprezentowane zostaną następujące zagadnienia:

  • idea modelu Go4FutureSkills;
  • podejście do pomiaru kompetencji o zróżnicowanym charakterze;
  • rozwiązania zastosowane dla uzyskania porównywalności ocen poziomu różnego rodzaju kompetencji;
  • rozwiązanie zastosowane w celu porównania poziomu kompetencji studenta z profilami kompetencyjnymi dla wybranych zawodów / stanowisk.

Warsztaty będą również okazją do zapoznania się z aplikacją do automatycznego pomiaru i porównania poziomu kompetencji studentów z profilami kompetencyjnymi. Dzięki wdrożeniu modelu Go4FutureSkills będzie możliwość oceny przygotowania studentów logistyki w kontekście wymogów rynku pracy.

Warsztaty poprowadzą pracownicy Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, osoby odpowiedzialne za wypracowanie modelu Go4FutureSkills:
  • dr hab. inż. Dorota Kwiatkowska-Ciotucha, prof. UE
  • dr inż. Urszula Załuska
  • Żeneta Jaworska

Koordynatorami przedsięwzięcia z ramienia Politechniki Białostockiej są dr Ewa Rollnik-Sadowska oraz dr Marta Jarocka, prof. PB.

O projekcie

Projekt Go4FutureSkills (Nr POWR.04.03.00-00-0031/18) jest realizowanym w partnerstwie polsko-fińskim przedsięwzięciem, którego celem jest wypracowanie skutecznych rozwiązań dostosowujących system kształcenia i szkolenia do potrzeb rynku pracy. Modelowe podejście wypracowane zostało dla branży logistycznej a studenci kierunku/ specjalności logistyka mogą wykorzystać go do podniesienia swoich kompetencji i umiejętności.

Przygotowanie modelowego rozwiązania poprzedzone zostało szeroko zakrojonymi badaniami, których celem było określenie zapotrzebowania na kompetencje w branży logistycznej oraz wyspecyfikowanie kluczowych dla tej branży zawodów/ stanowisk. Wśród grup docelowych badań uwzględnieni byli pracodawcy i pracownicy z obszaru logistyki, nauczyciele i nauczyciele akademiccy związani z kierunkami logistycznymi, przedstawiciele agencji konsultingowych, studenci. Model ma kompleksowy charakter, zawiera z jednej strony narzędzia umożliwiające pomiar poziomu kompetencji i porównanie go z oczekiwanymi dla wybranych zawodów/ specjalności profilami kompetencyjnymi, z drugiej zaproponowano w nim działania rozwojowe w obszarze pożądanych przez pracodawców kompetencji.

Części składowe modelu Go4FutureSkills

Część 1. Idea rozwiązania i procedura wdrożeniowa – wprowadzenie w problematykę, ważniejsze wyniki prze-prowadzonych badań, przyjęte założenia, procedury wdrożeniowe.

Część 2. Profile kompetencyjne dla zawodów logistycznych – opis wymaganych w branży kompetencji, zdefiniowanie ich pożądanego poziomu dla wybranych zawodów/ stanowisk. Uwzględnione zostały zarówno kompetencje „twarde” związane ze specjalistyczną wiedzą kierunkową, jak i kompetencje „miękkie” mające charakter bardziej uniwersalny.

Część 3. Narzędzie do oceny poziomu wybranych kompetencji – zestaw pytań, zadań i kwestii problemowych do samodzielnego rozwiązania przez osobę, której poziom kompetencji jest oceniany. Opracowane merytorycznie przez interdyscyplinarny zespół ekspertów, a następnie przygotowane w formie programu informatycznego możliwego do obsługi na komputerze oraz na dowolnym urządzeniu mobilnym (telefon, tablet).

Część 4. Matryca kompetencji – zasady i narzędzia umożliwiające porównanie poziomu kompetencji danej osoby z profilami dla wybranych zawodów/ stanowisk branży logistycznej i ocenę, na ile są one zbieżne, a gdzie ewentualnie wskazane są działania rozwojowe. Przygotowana w formie programu informatycznego możliwego do obsługi na komputerze oraz na dowolnym urządzeniu mobilnym i scalona z oprogramowaniem z części 3.

Część 5. Program działań rozwojowych dla studentów i pracowników branży logistycznej – zestaw propozycji służących podniesieniu wiedzy i wzmocnieniu kompetencji, które są ważne na rynku pracy. Forma warsztatów o charakterze tradycyjnym lub zdalnym oraz kursów e-learningowych


× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.