Wydział Inżynierii Zarządzania

Druga część spotkania inaugurującego projekt FUTURES

19-10-2020
Ekran z uczestnikami spotkania na platformie Microsoft Teams

W dniu 7 października 2020 r. odbyła się druga część spotkania inaugurującego projekt FUTURES. Głównym celem projektu jest opracowanie zestawu narzędzi oraz metod z zakresu badań foresightowych oraz futures literacy, które będą istotnie wspierały profesjonalny oraz osobisty rozwój studentów oraz młodych pracowników nauki w obliczu niepewności i nieprzewidywalności otoczenia. 

W spotkaniu online wzięli udział przedstawiciele wszystkich instytucji partnerskich: Middlesex University Higher Education Corporation (Wielka Brytania), Valuedo (Włochy), Foundation for Research and Technology Hellas (Grecja), Hanze University Groningen (Holandia), Sieć Badawcza Łukasiewicz – Instytut Technologii Eksploatacji (Polska) oraz koordynator projektu – Wydział Inżynierii Zarządzania Politechniki Białostockiej (Polska). Spotkanie poprowadziły Irianna Lianaki-Dedouli i Niki Papaterpou z instytucji FORTH, Grecja.

Wydział Inżynierii Zarządzania był reprezentowany przez siedmiu pracowników: prof. Joannę Ejdys, dr Ewę Rollnik-Sadowską, dr Annę Kononiuk, dr Julię Siderską, dr Alicję Gudanowską, dr. Andrzeja Magruka, dr Justynę Kozłowską oraz mgr. Tomasza Trochimczuka.

Głównym celem spotkania była dyskusja dotycząca pierwszego z głównych rezultatów projektu –Intellectual Output 1 (IO1) – w tym między innymi proponowanego w ramach realizacji rezultatu planu działań: metodyki badań, nadchodzących zadań i podziału obowiązków. Przewidziane do realizacji w ramach IO1 zadania to:

  • badania źródeł zastanych (desk research) w zakresie wzajemnych powiązań między zagadnieniami future literacy, foresightu, zrównoważonego rozwoju oraz technikami dramy w kontekście rozwoju osobistego i zawodowego;
  • przeprowadzenie warsztatów antycypacyjnych na temat oczekiwań oraz obaw docelowych grup projektu (licealistów, studentów oraz młodych pracowników nauki) co do zmian zachodzących na rynku pracy;
  • realizacja badania delfickiego na potrzeby identyfikacji i weryfikacji założeń opracowywanych w ramach projektu narzędzi oraz metod wspierających docelowe grupy projektu.

Spotkanie pozwoliło na doprecyzowanie zadań badawczych oraz stworzenie racjonalnego harmonogramu prac. Omówiono również bieżące sprawy z zakresu zarządzania projektem.

Całkowity budżet projektu wynosi 399 406 euro. Przewidziany czas realizacji to 36 miesięcy.

Co-funded by the Erasmus+ Programme of the European Union The European Commission’s support for the production of this publication does not constitute an endorsement of the contents, which reflect the views only of the authors, and the Commission cannot be held responsible for any use which may be made of the information contained therein.

 


× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Więcej informacji można znaleźć w Polityce Prywatności
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję Politykę prywatności i wykorzystania plików cookies w serwisie.