Wydział Inżynierii Zarządzania

Wizyty i szkolenia studenckie

LEGIA AKADEMICKA W ROKU AKADEMICKIM 2020/2021

Politechnika Białostocka po raz czwarty przystąpiła do realizacji programu Legii Akademickiej – edukacji wojskowej studentów.

Możesz zgłosić się do Legii Akademickiej jeśli:

  • posiadasz obywatelstwo polskie
  • jesteś studentem uczelni wyższej
  • przeszedłeś kwalifikację wojskową (lub wyrażasz gotowość, aby odbyć kwalifikację wojskową)

Do programu prowadzonego w Politechnice Białostockiej mogą przystąpić:

  1. studenci Politechniki Białostockiej – wniosek składają w dziekanacie swojego wydziału,
  2. studenci innych uczelni – wniosek składają w Dziale Spraw Studenckich i Dydaktyki – budynek Wydziału Mechanicznego, ul. Wiejska 45C, pokój 229. Do wniosku należy dołączyć zaświadczenie swojej uczelni o posiadaniu statusu studenta.

Termin składania wniosków: 25 marca 2021 roku

 

Zajęcia będą odbywać się w weekendy. Studenci realizują w PB 30 godzin zajęć dydaktycznych w ramach programu. Program kończy się egzaminem. Każdy student, który pozytywnie zaliczy egzamin otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu programu. Planowany termin realizacji zajęć teoretycznych: kwiecień-maj 2021.

 

Więcej informacji dostępnych jest na stronie: https://pb.edu.pl/2021/03/17/legia-akademicka-iv-edycja-programu/

 

Szkolenie Rozwiązywanie problemów zgodnie z metodą Shainina. Planowanie eksperymentów

W dniu 12 maja 2017 roku członkowie Studenckiego Koła Naukowego Zarządzania Produkcją uczestniczyli w szkoleniu na temat: Rozwiązywanie problemów zgodnie z metodą Shainina. Planowanie eksperymentów. Szkolenie przeprowadził Pan Tomasz Michalik, Dyrektor Techniczny w przedsiębiorstwie SMP Poland sp. z o.o.
W trakcie szkolenia studenci poznali nie tylko metodę Shainina, ale również inne narzędzia zarządzania jakością m.in. wykres kontrolny, diagram przepływu, histogram, diagram Ishikawy. Zaprezentowane zostały przykłady zastosowań poszczególnych narzędzi. Praktyczną część szkolenia stanowił eksperyment z zakresu pełnowymiarowej analizy czynników.


Wycieczka dydaktyczna studentów do przedsiębiorstwa ENEA

W dniach 5 i 12 maja 2017 roku odbyły się wizyty studentów studiów stacjonarnych kierunku: zarządzanie i inżynieria produkcji, sem. IV wraz z opiekunem mgr inż. Łukaszem Dragun, w przedsiębiorstwie produkcyjnym ENEA Wytwarzanie Sp. z o.o. Segment Ciepło Oddział w Białymstoku.
Celem spotkania było zapoznanie studentów z procesem produkcji energii elektrycznej oraz cieplnej, uzyskiwanej ze spalania biomasy i węgla kamiennego. Plan wycieczki obejmował zapoznanie się ze sposobem dostarczania paliwa do przedsiębiorstwa, jego przechowywaniem oraz transportem do kotłów. Studenci mogli obejrzeć dodatkowo infrastrukturę odpowiedzialną za przygotowanie biomasy jak i węgla kamiennego do procesu spalania w kotłach. Podczas wizyty studenci zostali zapoznani z obowiązkami pracowników poszczególnych oddziałów przedsiębiorstwa.

Wycieczka dydaktyczna członków Studenckiego Koła Naukowego Zarządzania Produkcją do przedsiębiorstwa IKEA

W dniu 9 maja 2017 roku odbyła się wycieczka członków Studenckiego Koła Naukowego Zarządzania Produkcją, wraz z opiekunem dr Agatą Lulewicz-Sas, do przedsiębiorstwa produkcyjnego IKEA Industry Poland Sp. z o. o. oddział w Orli należącego do Grupy IKEA. Celem wycieczki było zapoznanie się z procesem produkcji ultra cienkich płyt HDF wykorzystywanych do produkcji lekkich mebli. Plan wycieczki obejmował także zapoznanie się z charakterystyką pracy na tartaku oraz zakładu produkcji dodanej, w którym następuje cięcie płyt na wymiar.

Wizyta w przedsiębiorstwie Adampol

Dnia 9 maja 2017 r. odbyła się wizyta studentów studiów stacjonarnych kierunku: zarządzanie i inżynieria produkcji Wydziału Zarządzania Politechniki Białostockiej, w nawiązaniu do przedmiotu: ekonomika transportu. Opiekunem grupy była dr Elżbieta Skąpska. Celem wyprawy było zgłębienie wiedzy praktycznej dotyczącej funkcjonowania dużego przedsiębiorstwa transportowego o wysokim prestiżu.
Program spotkania, pod kierunkiem Pani Anny Misiejuk – Koordynator Adampol, obejmował: zapoznanie z zasadami komunikacji i bezpieczeństwa; wykłady z prezentacjami multimedialnymi przedstawicieli Departamentów: Sprzedaży, Przetargów, Kadr, Logistyki, kolejno, nt. obsługi klienta oraz organizacji pozyskiwania zleceń, obowiązków pracowników oraz kryteriów rekrutacyjnych i przede wszystkim przebiegu procesu transportowego. Następnie studenci zostali oprowadzeni przez przewodnika po działach budynku Departamentu Logistyki, w których odbywają się etapy procesu.
Na skróty
× W ramach naszego serwisu www stosujemy pliki cookies zapisywane na urządzeniu użytkownika w celu dostosowania zachowania serwisu do indywidualnych preferencji użytkownika oraz w celach statystycznych.
Użytkownik ma możliwość samodzielnej zmiany ustawień dotyczących cookies w swojej przeglądarce internetowej.
Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie plików cookies, zgodnie z ustawieniami przeglądarki.